Forum NonComposMentis i Twoja Stara przedstawia Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Sid Meier's Civilization: the Boardgame

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NonComposMentis i Twoja Stara przedstawia Strona Główna -> Twoja Stara nie gra na kompie?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SUB
Spamer Nowicjusz



Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/9
Skąd: CK

PostWysłany: Wto 17:52, 20 Sie 2013    Temat postu: Sid Meier's Civilization: the Boardgame

Mowa tu o jednej z 3 gry planszowej stworzonych na podstawie komputerowej
[link widoczny dla zalogowanych]
Z 2 mi znanych jest to lepsza wersji ale niestety nie obyło się bez wad. Najgorszym problemem gry jest walka, po ostatniej grze pojawiła się pomysł zmiany walki dla tego ten topik.

Tak samo jak w oryginale (do 3 części jak się nie mylę) pojawia się co coś w pokroju death piles, czyli 1 jednostką walczy przeciwko grupę N jednostek przeciwnika i wygrywa, chociaż jest słabszy ale miał sporo szczęścia.
Według zasad wygląda to tak:
z każdej ze stron walczy kolejno 1 jednostka (1vs1) aż po którejś ze stron nie ma żadnych jednostek.
walka między jednostkami odbywa się po przez rzut k6:
ek6 +m

gdzie:
e - era z której pochodzi dana jednostka (1,2,3,4)
m - modyfikatory, np. obrona miasta (+1), kawaleria vs piechota (+1*e), itp.

Wyższy wynik wygrywa.

Pomysły zmiany:

1. Walk odbywa się wszystkim jednostkami na raz, każda daje odpowiedni modyfikator do rzutu, np. w 1 erze
p+k vs p+k+j
gdzie:
p - piechota
k - kawalerka
j - jednostka oblężnicza

daje: 1k6 +2 vs 1k6 +4

każda jednostka daje +1*e i +1*e za przewagę/posiadanie 'j' (j vs k = +1*e).
Dodatkowo każdy modyfikator jest mnożony razy ilość jednostek:

p+k vs p+k+3j = 1k6 +2 vs 1k6 +8 (5 jednostek = +5, 3 *przewaga = 3)

Dzięki takiemu rozwiązaniu ma znaczenie ilość i rodzaj jednostek.
Dodatkowy można wprowadzić rzut na to czy jednostki po walce przepadły czy są ranne (rzut dla obu stron), albo jednostki po przegranej walce muszą się wycofać jeśli nie mogą wtedy są stracone (jak w planszówce Gra o Tron)

Ciekawe jak to będzie sprawdzało w praktyce.
Jakieś inne pomysły/ poprawki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
scovron

▼



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/9

PostWysłany: Nie 4:04, 25 Sie 2013    Temat postu:

wlasnie jestesmy po tescie jeszcze jednej przekminy
gdzie zostawilismy ustawianie za parawanem kolejnosci jednostek, zostawilismy modyfikatory jednostek jedyna zmiana polegala na dodaniu modyfiktorow w zaleznosci ile jednostek pierwsza ma za plecami
I,II,III,IV-ery
p - piechota
k - kawalerka
j - jednostka oblężnicza
czyli np
stosik
IIk,IIp,Ip,Ip
vs
IIp,Ik,Ik,Ip,Ip,Ip,Ip,Ij,Ij

pierwsza walka
2k6+2[2 era drugie rozwiniecie]+3[3 jednostki za plecami]+1[walka vs piechota]=2k6+6
vs
2k6+2[2era drugie rozwiniecie]+8=2k6+10
i w tym momencie po przeliczeniu modyfikatorow jest
2k6 vs 2k6+4
i w tym momencie przewaga liczebna mimo lipnych jednostek ma znaczenie-ale zalozmy ze kawaleria wygrala czyli wg kolejnosci walczy teraz po drugiej stronie Ik
druga walka
2k6+6
vs
1k6+7
czyli 2k6 vs 1k6+1
i tak az do ostatniej jednostki jednej ze stron walczacych.


sprawdzalo sie to calkiem niezle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SUB
Spamer Nowicjusz



Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/9
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 11:21, 26 Sie 2013    Temat postu:

@sovron
W tym przypadku nie widzę sensu ze sprzedawaniem jednostek z poprzedniej ery, idziesz na masę.
Ma to duże znaczenie gdy jako pierwszy wykupisz jednotę z nowej, gdzie nikt inny nie ma/nie może mieć jednostek z tej ery.
w najlepszym przypadku daje to przewagę 1k6 +1*era (co sam też napisałeś). Fakt może być to przewaga na 1 turę ale zdobycie paru miast np z monopolem może zmienić cała grę.

np. czołg wspierany przez 10 kolesi z epoki kamienia łupanego (IVk, 10* Ip) ma:
4k6 +10[10 jednostki za plecami]

drugi przykład armata (jednostka z IIIera) i 10 kolesi z epoki kamienia łupanego (IIIj, 10* Ip) ma:
3k6 +10[10 jednostki za plecami]

fakt może to zadziałać w drugą stronę:
IVk vs 10* Ij
4k6 vs 1k6 +10 (+9[+1*9 wsparcie] + 1 [j vs k]

przedział wyników (środek przedziału)
4 - 24 (14) vs 11 - 16 (13,5)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SUB dnia Pon 11:34, 26 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NonComposMentis i Twoja Stara przedstawia Strona Główna -> Twoja Stara nie gra na kompie? Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island